Bateriku, beli bateri kereta online 24/7

 Bateriku.com senang, mudah, cepat

gambar hiasan

Mesti semua pernah kena kan? bila hangpa dok pikiaq ja pasai satu benda tu, tiba-tiba ada ja benda yang jadi. Macam dok pikiaq nak beli benda tu, tiba-tiba kat timeline hangpa naik benda tu..

          Benda ni jadi kat aku. Dok fikir pasal bateri kereta ni semenjak beli tak pernah tukar lagi. Dah lama juga ni jangan la buat pasal masa aku jalan kemana-mana...haru. Dan nak jadikan cerita malam tu aku nak keluar beli makanan, kereta tak boleh nak start. Aku pula bab-bab kereta ni memang kelaut sikit la. Tapi memandangkan kereta ni baru la juga kan jadi aku syak memang puncanya bateri lah walaupun bila ko start kereta tu segala macam lampu menyala...cuak jugak aku.

          Then aku tanya la kawan-kawan yang lebih arif pasal kereta ni. Ramai yang kata dan suruh check bateri.. check bateri macam mana oiii??...

       Kalau masa kalut macam ni benda yang kita tau pun kita lupa. Ada kawan aku suruh call je bateriku.com. HAAA... baru aku teringat pasal bateriku.com ni.

    Tapi aku tak pernah guna pun khidmat bateriku ni...Rupanya tak susah pun.. masuk je website bateriku .com kat pc ka kat handphone ka... bila keluar ja website tu just click icon WhatsApp tu..

click kat icon whatsapp yang tu, tu..(sambil muncung mulut)

          Pastu nanti kita sembang-sembang la kat wasap tu. Aku ni jenis yang tak suka call. Tak suka jenis yang conversation pakai phone. Bukan sebab apa, pakai wasap ni lebih senang komunikasi, lebih jelas point-point dia... kalau call nanti takut salah bagi info ka apa ka... wasap senang sebab ada history chat senang rujuk balik. 
          Lagipun macam ko nak bagi alamat tu,senang sekali taip ja tak payah nak ulang-ulang. Alamat pun tak salah sebab kita yang taip.. kalau call mungkin dia salah taip atau salah dengar alamat kita nanti..

senang kerja

          Ha ni la contoh wasap tu. Senangkan? boleh check balik dan senang nak baca detail apa yang dia bagi. Tak payah ada masalah salah dengaq ka salah tulis ka. Mudah ja, bagitau kereta jenis apa dan kat mana area perumahan kita tu... alamat kita lah kiranya tu.

        Lepas tu dia cari mana bateriku punya ajen yang terdekat, nanti kita bagi kat kita detail pomen yang akan datang rumah kita tu. Lepas dapat contact number pomen tu, kita tunggu lah ye...

pomen dah sampai depan rumah

the tools...

pomen at work

         Okey, dah setel semua. Macam mana dengan pembayaran? senang jer. Boleh nak bayar guna cash/tunai, online banking ataupun credit card. Ha senang kan, ye la mana tau tunai dalam tangan takde malam-malam ni, kereta plak tak boleh nak start nak pi ATM. Boleh je pakai online banking ataupun credit card. Kalau tak dak line internet macam mana? Eh parah la korang ni... minta je la hotspot kat pomen tu.. hahahaha



          Aku bayar pakai cash sebab kebetulan ada. Lepas bayar tu nanti dapat resit kat whatsapp. Untuk kereta BRV ni aku kena RM195. Itu kira total semua sekali la cas termasuk pemasangan, penghantaran dan juga trade in bateri lama. Ok kan, sebab aku dengar ada je yang tukar bateri kereta BRV ni kena sampai RM 300... munkin jenis bateri dia yang mahal kot eh. Tapi bateriku ni pun ok je bateri dari Century.

ok tu je la corat-coret untuk kali ni...

p/s : ada gak yang suruh aku beli bateri sendiri, pasang sendiri...hurm.. aku tak pandai dan tengah-tengah malam kedai spare part dah tutup.



Post a Comment

0 Comments